torsdag, maj 31, 2012

Online lagerplads i skyen

Der har været noget skriveri om Dropbox's manglende sikkerhed og andre lignende firmaer falder ikke langt derfra.

Jeg bruger SpiderOak som krypterer mine data med mit password. Og mit password er kun kendt af mig.

Dvs. hvis jeg f.eks. ikke kan huske mit password er mine filer væk. SpiderOak kan ikke hjælpe.
Jeg ved det for jeg har lige været det igennem. Heldigvis kun med ligegyldige ting - det var bare en test jeg havde lavet for lang tid siden og så ville jeg bruge pladsen til noget mere fornuftigt og kunne ikke huske passwordet.


Med storartet hjælp fra deres support team sidder jeg nu igen med et tomt online "drev" som jeg kan fylde på med hvad jeg lyster.
Jeg kan dele de filer jeg selv vælger med andre, dele med mig selv på andre computere og enheder eller bare bruge den til at have en backup af bestemte ting. Den har indbygget backupfunktion!

Der er klienter til næsten ligeså mange forskellige platforme som Dropbox, dog ikke til BlackBerry.
Men til Windows, Mac, linux, OSX/iP[hone][ad][od] og Android.

Det er sq da smart - altid de samme filer til rådighed på nettet. Uanset fra hvilken computer. Ligesom en USB stick, bare uden stick der kan blive væk og fundet af andre.

Har du lyst, er de første 2GB gratis. Brug dette link for at give mig en lille bonus for at have hvervet dig som bruger:

https://spideroak.com/download/referral/3202235864a0bbcbd22237557b47aad4

Ingen kommentarer: